søndag 5. april 2009

Men hva har vi egentlig drevet med de siste dagene?


Så hva har vi egentlig bedrevet dagene med siden sist gang jeg blogga? Kanskje ikke så mye å skrive hjem om:

-På fredag hadd vi "fridag". Jeg og Frank traska rundt i Kobe sentrum og prøvde å utforske litt. Fant noen rare ting, f.eks. chinatown. Og fikk en gang for alle slått fast at her i Japan fins det nisjebuttikker for omtrent alt mulig. En butikk som så ut som den bare solgte brukte skrivemaskiner, f.eks. Noen særere?

-På lørdag dro vi en tur inn til Osaka, mer nøyaktig til Nipponbashi Altså ble det masse spill- elektronikk- og lekebutikker. Mye moro og rart, men jeg er skeptisk til arbeidsmiljøet til de som jobber der. Jeg fikk iallfall vondt i hodet av all støyen. På kvelden utforska noen av oss enda mer av byen, og spiste fantastisk god vaffel og is på en restaurant der det vanlige klientellet åpenbart var et par hakk mer moteriktige enn oss.

-I dag starta vi dagen med kirkegang, inkludert nattverd, i kirka på Rokko Island. Det var stas. Rokko Island er en kunstig øy som sto ferdig i 1989. Det er bærer befolkningen på øya, og dermed også menighten der ut, preg av med uforholdsmessig mange unge. Dessuten traff vi flere norske, blandt andre Jorunn Svela. Etterpå tok Ingars singaporsk-japanske venn Kyle oss med på mat og KARAOKE. Det var stas, spesielt med en lokal som det var lett å prate masse med. Japanere generelt er ikke spesialt gode i engelsk, så konversasjon kan være litt tungvindt.

Se og pek-del:



Japanere som står i kø for å spise kinamat.



Ingar finner sin store kjærlighet i Nipponbashi: Zelda. Ocarina of time.



Kyle (gjett hvem av de som er han) tok oss med på Ichiban (not the lipstick), der vi stekte kjøttet vårt selv.


P.S.: I morgen skal vi til Hiroshima med shinkansen!

2 kommentarer:

  1. Velger å gni inn at det ikke er bare jeg som har skrivefeil i innleggene mine :P OG jeg velger å meddele at Ingar bør finne seg annen type kjærlighet. Til spill kan den bli litt ensidig...

    SvarSlett
  2. Du glemte aa nevne vaart flotte besoek paa Maid's Cafe i Osaka.

    Og SM: Spillkjaerlighet er ensidig, javisst. Men gleden over Ocarina of Time skal ingen kunne ta fra meg:-)

    SvarSlett